BUSINESS BLOG

WIE IS KATIE_linkedin

Katie Explains: Contentmarketing
contentmarketing
Hoe werkt contentmarketing:

Stap 1: Maak relevante content
Content die de moeite waard is, die interessant is en die mensen tot zich willen nemen. De vorm hangt af van je doelgroep. Je kunt een blog schrijven, of een artikel, of een beeld / video op je social media. Maar ook complete content concepten voor bedrijven. Katie Longtoes maakt content en daarmee goede merken.

Stap 2: Optimaliseer voor social media en zoekmachines.
Prima, goede en leuke content maken maar als vervolgens niemand het kan vinden heb je er nog niks aan. Dus maakt Katie blogs, magazines, persberichten, flyers, teksten, facebook berichten en wat voor content dan ook – om verkeer naar je site of winkel te genereren. Katie weet namelijk hoe klanten, prospects en leads op zoek gaan naar informatie. Via google of social media. Dus genereert katie content die makkelijk gevonden kan worden.

Stap 3: Interactie
Zodra er een contactmoment is via je content, moet je dit naar een hoge niveau tillen. Moedig mensen aan om je content te delen, commentaar te leveren of om contact met je op te nemen voor meer informatie. Zo creëer je business. Het maken van vindbare en geoptimaliseerde content en zo verkeer naar de site of bedrijf leiden om daar vervolgens prospects en leads te converseren naar klanten.

Van content creatie naar conversie in 3 stappen. Dat is content marketing.

Contact me: 0634626800

_______________________________________________

Katie Explains: Hoe verzin je een pakkende blogtitel?

blogtitels katie longtoes

Als ik naar mezelf kijk, kost een blogtitel altijd veel, heel veel tijd. Als je bedenkt dat een titel dé zin is waardoor mensen op je artikel klikken, is het wel een allemachtig belangrijke zin!

In dit artikel deel ik een aantal tips die ik uit het boek ‘Everybody writes’ van Ann Handley. Zoals de titel al aangeeft, iedereen die schrijft moet dit boek lezen – jij dus ook! Maar voor nu : 6 zeer bruikbare tips voor het schrijven van een goede, pakkende blogtitel:

  1. Maak de lezer nieuwsgierig

Bedenk een titel waarmee je de lezer goed nieuwsgierig maakt en overtuigd om verder te lezen. Ann adviseert om een ‘curiosity gap’ te creëren. Ze bedoelt hiermee dat je mensen prikkelt zonder al te veel te verklappen. Lieg niet – je titel moet wel doelen op de inhoud. Met een titel als “6 tips voor het schrijven van een perfecte blogtitel” dien je dan ook echt 6 tips te geven om een blogtitel te schrijven!

  1. Maak je beloftes waar

In tip 1 is deze tip ook verwerkt, en wat mij betreft de belangrijkste: Lieg niet! In een titel beloof je iets. Het is van belang dat je deze beloftes in je blog waarmaakt. Als je in een titel vertelt dat je iets gaat weggeven, moet je dit ook echt doen! Doe je dit niet, dan zullen lezers zich misleid voelen wat erin kan resulteren dat ze zich bedrogen voelen en niet meer op je blog zullen kijken.

  1. Spreek je lezer in de titel aan

Een titel als “6 blogtitels” spreekt niet aan, omdat je de lezer hiermee niets specifieks biedt. Met een nieuwe versie als “6 blogtitels tips voor de beginnende blogger” spreek je de lezer wel aan. Je benadrukt meteen een groot voordeel, namelijk dat zelfs een beginnende blogger super blogtitels kan schrijven. Natuurlijk kun je de titel nog meer verfraaien door meer voordelen te communiceren. Zoiets als: “In 10 minuten de perfecte blogtitel voor elke blogger”.

  1. Probeer variaties uit en test

De perfecte titel bevat minder dan 70 karakters. Langere titels worden namelijk afgeknipt door zoekmachines en social media platforms. Wat het meest effectief werkt kun je het beste zelf onderzoeken door verschillende titels uit te proberen en te testen. Het verschilt namelijk wel per blog & onderwerp. Analyseer welke titels het meest gedeeld worden op social media en welke de meeste kliks opleveren.

  1. Gebruik nummers

Ann adviseert om nummers in titels te gebruiken. Hierdoor geef je richting en een verwachting aan je lezers iets wat als prettig wordt ervaren. Een hoop bloggers doen dit niet. Bepaal voor jou of je dit prettig vindt werken.

  1. Gebruik levendige woorden

Door het gebruik van levendige woorden creëer je een beter & aantrekkelijker beeld voor je lezers. Probeer bijvoeglijke naamwoorden uit als: briljant, intens, hilarisch, slim, verrassend of geweldig. Gebruik ze natuurlijk alleen als het aansluit bij je blog!

Ik heb persoonlijk erg veel aan deze tips gehad. Ik hoop dat jij er ook iets mee kan? Ik hoor het graag!

Source: Everybody writes – Ann handley

______________________________________________

Katie explains: Haal meer uit je bedrijfspagina met deze tips

Facebook marketing freelancer hulp inhuren

Tip 1: Frequency

De hoeveelheid berichten die een bedrijf post – “meer is beter”.

De reden voor ‘meer is beter’ kan zijn dat een bedrijf dat weinig post simpelweg niet voldoelde opvalt of verdwijnt in de menigte. Wanneer je je bedenkt dat een gemiddelde consument 300 volgers heeft op Facebook – betekent het dat je meerdere posts nodig hebt om gezien te worden als je daadwerkelijk op wilt vallen met je content.

Tip 2: Mentions


Het aantal keer dat een bedrijf genoemd (getagt) wordt (electric wordt-of-mouth).

Zorg dat je follower base engaged raakt en interactie met je pagina heeft. Facebook werkt met een Edgrank voor elke bedrijfspagina. Afhankelijk van de relevantie van je berichten, worden deze gemiddeld getoond aan slechts 10% van jouw follower base.

Je Edgrank heeft met mate van betrokkenheid te maken. Hoe meer mensen je Facebook post liken, zorgt Facebook ervoor dat je post bij meer mensen te zien is (je percentage gaat omhoog).

Ga op zoek naar een raakvlak waar jij en je fans over praten. Ondernemers praten graag over zichzelf en followers zijn geïnteresseerd in verbondenheid, niet naar telkens zoveel % korting.

Ik werk zelf graag met het meest simpele principe:

Pushstrategie NEE
 Pullstrategie JA

Extra tip: geen like, share & win acties – facebook haalt hiermee je edgrank voor langere tijd naar beneden!!

Tip 3: Likes

De hoeveelheid likes die een foto krijgt is belangrijker dan page followers – dit vergroot namelijk je bereik.

Zorg voor interactie op Facebook door je follower base aan te zetten tot actie. Dit kan bijvoorbeeld door iemand te triggeren tot een review, waardoor je vertrouwen kweekt. Zorg voor een duidelijke call–to–action in je berichten waarin dat gewenst is:

  • Laat weten hoe jij hierover denkt

  • Zorg dat je vrienden dit ook weten, deel dit bericht

  • Bezoek onze website

  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

  • Kom langs in onze winkel

  • Maak nu een afspraak

    Enzovoorts enzovoorts.

Tip 4: Consistency

Zien de posts er een beetje hetzelfde uit. Niet sommige donker, andere fel en andere weer licht – eenheid!!

Mensen willen persoonlijkheid zien op Facebook – ook op de bedrijfspagina’s. 80% branding & 20% zakelijk is een goede regel om aan te houden. Keep them engaged. Belangrijk om in je achterhoofd te houden is dat het niet van de ene op de andere dag een succes is. houdt vol en bent consistent in het plaatsen en mensen enthousiast te maken.

Gebruik deze factoren en je zal zien dat het zal bijdragen aan de groei van je bedrijfspagina succes.

Zou je willen dat ik je adviseer of help aan goede Facebook strategie & content. Wacht niet langer en neem nu contact met me op!!

_______________________________________________

Katie explains: Jouw bedrijf laten groeien met Social Media?

Groeien met social media

Ik geef een paar persoonlijke ervaringen en expertises:

Geen klanten maar fans: Ik vind het fantastisch als ik iets op social media zet en een merk reageert. Als een klant voel ik me gewaardeerd en ben ik bereid (zelfs gewillig) om het desbetreffende merk aan te bevelen aan vrienden.

Leer je klanten kennen: Customer statistics zijn makkelijk te vinden op sites als facebook en twitter. Uit deze overzichtelijke gegevens kan je veel halen als demografie, interesses en zelfs tijden dat ze online zijn.

Groei vertrouwen: We verwachten tegenwoordig een persoonlijke benadering van bedrijven. Dat betekent customer support en een-op-een contact. Niets maakt het makkelijker om contact te hebben met je klanten dan social media. Geen actief (genoeg) account is al schadelijk voor de reputatie van je merk.

Bouw je eigen merkbekendheid en bezoekers: Vertrouw niet blindelings op zoekmachines! Zorg dat je zelf online zichtbaar bent door aanwezig en actief te zijn op verschillende social media. Zie bijvoorbeeld mijn facebookpagina: Katie Longtoes

Een groot voordeel van social media is dat het gebruik ervan gratis is. Het vergt alleen veel tijd om de platformen te leren kennen, een pagina goed op te zetten en social media actief in te zetten. Daarnaast is het belangrijkste om actief te blijven. Door de interactie met uw klant kunt u uw service en producten verbeteren en bespaart veel tijd en dus ook geld. En onthoud: hoe meer tijd aan social media besteed wordt, hoe meer voordelen het voor je bedrijf oplevert.

Dit voor een maandelijks bedrag professioneel laten verzorgen door Katie Longtoes? Dat kan! Heb je interesse in een persoonlijk advies voor jouw bedrijf? Neem dan nu contact op:

Rhmj.dendekker@gmail.com

One Response to BUSINESS BLOG

  1. Pingback: Fashionista and biker babe go hand in hand | Biker Blood

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s