FACEBOOK: haal meer uit je bedrijfspagina met deze 4 tips

Facebook marketing freelancer hulp inhuren

 

Tip 1: Frequency

De hoeveelheid berichten die een bedrijf post – “meer is beter”.

De reden voor ‘meer is beter’ kan zijn dat een bedrijf dat weinig post simpelweg niet voldoelde opvalt of verdwijnt in de menigte. Wanneer je je bedenkt dat een gemiddelde consument 300 volgers heeft op Facebook – betekent het dat je meerdere posts nodig hebt om gezien te worden als je daadwerkelijk op wilt vallen met je content.

Tip 2: Mentions


Het aantal keer dat een bedrijf genoemd (getagt) wordt (electric wordt-of-mouth).

Zorg dat je follower base engaged raakt en interactie met je pagina heeft. Facebook werkt met een Edgrank voor elke bedrijfspagina. Afhankelijk van de relevantie van je berichten, worden deze gemiddeld getoond aan slechts 10% van jouw follower base.

Je Edgrank heeft met mate van betrokkenheid te maken. Hoe meer mensen je Facebook post liken, zorgt Facebook ervoor dat je post bij meer mensen te zien is (je percentage gaat omhoog).

Ga op zoek naar een raakvlak waar jij en je fans over praten. Ondernemers praten graag over zichzelf en followers zijn geïnteresseerd in verbondenheid, niet naar telkens zoveel % korting.

Ik werk zelf graag met het meest simpele principe:

Pushstrategie NEE
 Pullstrategie JA

Extra tip: geen like, share & win acties – facebook haalt hiermee je edgrank voor langere tijd naar beneden!!

Tip 3: Likes

De hoeveelheid likes die een foto krijgt is belangrijker dan page followers – dit vergroot namelijk je bereik.

Zorg voor interactie op Facebook door je follower base aan te zetten tot actie. Dit kan bijvoorbeeld door iemand te triggeren tot een review, waardoor je vertrouwen kweekt. Zorg voor een duidelijke call–to–action in je berichten waarin dat gewenst is:

  • Laat weten hoe jij hierover denkt
  • Zorg dat je vrienden dit ook weten, deel dit bericht
  • Bezoek onze website
  • Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  • Kom langs in onze winkel
  • Maak nu een afspraak
    Enzovoorts enzovoorts.

Tip 4: Consistency

Zien de posts er een beetje hetzelfde uit. Niet sommige donker, andere fel en andere weer licht – eenheid!!

Mensen willen persoonlijkheid zien op Facebook – ook op de bedrijfspagina’s. 80% branding & 20% zakelijk is een goede regel om aan te houden. Keep them engaged. Belangrijk om in je achterhoofd te houden is dat het niet van de ene op de andere dag een succes is. houdt vol en bent consistent in het plaatsen en mensen enthousiast te maken.

Gebruik deze factoren en je zal zien dat het zal bijdragen aan de groei van je bedrijfspagina succes.

Zou je willen dat ik je adviseer of help aan goede Facebook strategie & content. Wacht niet langer en neem nu contact met me op!!

X Katie,

About katielongtoes

I started this blog for the need to share my inspiration, thoughts, dreams, personal style, trends, interests, favorite places and many other things I love. I’m a 28 year old from 's-Hertogenbosch (the Netherlands) with a passion for fashion, photography, writing, and hair products. All in the name of Katie Longtoes For any questions about collaborations, advertising or sponsorship, or for any questions at all, please send an e-mail to rhmj.dendekker@gmail.com
This entry was posted in Katie, work and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to FACEBOOK: haal meer uit je bedrijfspagina met deze 4 tips

  1. Bob Zwart says:

    Ik wil graag meer weten over de mogelijkheden op facebook

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s